REAL KONTRA CYBER

DZIECIAKI NIE PŁACZĄ…ZA KOMPUTEREM

REAL KONTRA CYBER czyli OBÓZ ODWYKOWY OD KOMPUTERA

lub OBÓZ AKCJI dla NIEUZALEŻNIONYCH

  • miejsce: Cieszyno nad jeziorem Siecino, Pojezierze Drawskie
  • wiek: 8 – 12 lat
  • terminy: turnus I – 24.07. – 31.07.2017, turnus II – 31.07. – 7.08.2017 (8 dni)
  • cena: 1190 PLN

 

Nie wierzysz, że w realu może być ciekawiej, niż w ulubionych grach komputerowych? Że scenariusz gry można przenieść do rzeczywistości? UWIERZ! Uwierz także w to, że scenariusz takiej gry można zrealizować bez użycia ukochanego komputera, a TY możesz być MULTIBOHATEREM, czyli człowiekiem wielu pasji i możliwości, lepszym od ludzika z gry. Bo przecież jako człowiek jesteś istotą najdoskonalszą. Wystarczy poznać, spróbować, zasmakować i działać.  A do spróbowania będzie wiele! Cały obóz od pierwszego do ostatniego dnia będzie… grą, w której będziesz zdobywać punkty.               Te z kolei, tak jak w grach, będzie można wymienić na…. to na razie tajemnica! Każdego dnia będziesz odkrywać kolejny sekret na kolejnym poziomie. I zdobywać kolejne punkty. Oczywiście nie zabraknie – jak w prawdziwej grze – przeszkód i pułapek. Opracowaliśmy unikalny, autorski program obozu w oparciu o scenariusze najpopularniejszych gier komputerowych – serię Souls, Uncharted, Overwatch, Stardew Valley i oczywiście klasykę  The Legend of Zelda oraz Minecraft. Uczestnicy obozu-gry pokonywać będą kolejne levele  prowadzeni  przez naszych  instruktorów i wychowawców.

Do uczestnictwa w obozie zapraszamy też dzieci niekoniecznie uzależnione od komputera, ale ciekawe świata i lubiące ekscytujące przygody.

 

ZAKWATEROWANIE i WYŻYWIENIE

  • ośrodek kolonijno-wczasowy Pałac w Cieszynie, położony bezpośrednio nad jeziorem Siecino; pokoje 2,3,4, 5 osobowe wyposażone  w tapczany jednoosobowe, szafy, foteliki, ławy,  pełen węzeł sanitarny.
  • 4 posiłki dziennie
  • teren ośrodka (6 ha): własna plaża z pomostami i aquaparkiem plażowym, infrastruktura sportowa: boisko do koszykówki, boisko do piłki siatkowej na plaży, boisko trawiaste, boisko       do piłki nożnej, korty do tenisa ziemnego, stoły do ping-ponga, siłownia, sala i świetlica z TV, video, sprzęt nagłaśniający
  • ośrodek dysponuje również sprzętem wodnym (kajaki, rowery wodne, łodzie) oraz wypożyczalnią rowerów górskich.

 

PROGRAM KOLEJNYCH STOPNI REALNEGO WTAJEMNICZENIA – ZADANIA DO WYKONANIA NA POSZCZEGÓLNYCH POZIOMACH:

  • LEVEL 1: TEAM IS A POWER – samemu trudniej, razem można przenieść góry. Wciągnie Cię wir zadań do wykonania w grupie. Nauczysz się, jak skutecznie komunikować się z innymi, jak fajnie jest działać razem, jak podzielić zadania, żeby działać skutecznie.
  • LEVEL 2: crafting i same praktyczne umiejętności potrzebne, gdy znajdziesz się w Dolinie Rosy.
  • LEVEL 3: VALLEY BIKE MADNESS – eksploracja okolicy: lądowej rowerem terenowym i wodnej – rowerem wodnym. I oczywiście zadania do wykonania – rowerem i na rowerze.
  • LEVEL 4: OVERWATCH czyli bohaterowie bronią Ziemi. Strzelanka drużynowa w stylu Team Fortress, Balloon Battle, podstawy samoobrony i fachowej pomocy rannemu.
  • LEVEL 5: UNCHARTED Nathan Drake rusza ze swoim starszym bratem na poszukiwania skarbu legendarnego pirata, Henry’ego Avery’ego. My z nim. Pierwszy etap wyprawy – trzeba przepłynąć kajakami na wyspę, tam dalsze wskazówki i zadania.
  • LEVEL 6: CRUSADER KINGS Mroczne Wieki – przenosimy się w dawne czasy do średniowiecznego grodziska, a w nim zabawy „sprzed wieków”: średniowieczne kręgle,  skandynawska gra Kubb (w którą ponoć grali też wikingowie), chodzenie na szczudłach, przeciąganie liny, strzelanie z łuku. Potem próba poruszania się na linach. Ostatnie punkty do zdobycia.

 

ZASADY UCZESTNICTWA:

  • Uczestnicy nie zabierają ze sobą żadnych urządzeń elektronicznych: notebooków, komputerów, smartfonów, tabletów. Mogą pożegnać się z nimi, żegnając się z rodzicami przed wyjazdem na obóz. Z rodzicami kontaktujemy się przez telefon obozowy dostępny u kierownika/wychowawcy o określonych porach.
  • Korzystanie z ww. urządzeń – zabronione. Za potajemne skorzystanie z czyjegoś urządzenia zabieramy punkty. Ilość zależna od stopnia przestępstwa.
  • Podczas realizacji zadań na kolejnych poziomach uczestnicy zbierają punkty. Mogą je wymienić na: podpowiedzi do zadań, dodatkowy sprzęt ułatwiający ich wykonanie, dodatkową atrakcję, dodatkowy telefon na rozmowy z rodzicami, smakołyk.
  • Tabela z ilością punktów zostanie przedstawiona uczestnikom pierwszego dnia obozu.
  • Każdy uczestnik otrzyma kartę do ewidencjonowania punktów.
  • Uczestnik, który zakończy obóz z największą ilością punktów, otrzyma nagrodę główną.

 

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW

Idea przedsięwzięcia.

Ideą obozu jest wdrożenie dzieci, które spędzają za dużo czasu przed komputerem i w internecie do innych form aktywności, by nie narażać je na ryzyko uzależnienia. Jako pedagodzy i terapeuci nie negujemy korzystania przez dzieci z komputera, który sam w sobie nie jest problemem. Problemem jest sposób użytkowania go i treści (gry, internet, portale społecznościowe), które ciekawią dziecko, ale odrywają je od rodziny, hobby, kolegów, poznawania innych – interesujących lub po prostu przydatnych w życiu – form aktywności oraz emocje towarzyszące lub generowane przez korzystanie z komputera.

Naszym celem jest zaprezentowanie dzieciom różnorodnych form aktywności, które mogą zastąpić czas spędzany przed nim. Będą to działania praktyczne podane w formie znanej im  i kojarzącej się z ekscytującymi scenariuszami gier komputerowych. To punkt wyjścia, by przeskok z cyberświata do świata realnego nie był dla dziecka frustrujący, a budził zaciekawienie i był równie dobrą zabawą.

 

Proponowane formy aktywności.

Wiadomo nie od dziś, że najatrakcyjniejszą formą aktywności dziecka jest zabawa i przebywanie z innymi dziećmi. Tu dzieci będą odgrywały role różnych bohaterów, w zależności od scenariusza gry. Opracowane przez nas scenariusze stawiają na współdziałanie i kooperację podczas wykonywania zadań, eliminują agresję i inne zachowania negatywne. Obserwując dzieci, będziemy indywidualizować działania i nie zmuszać, a zachęcać do podejmowania wyzwań (na przykład sportowych). Dysponując kadrą o szerokich umiejętnościach i profesjonalnych kompetencjach (psycholog, socjoterapeuta, animatorzy, instruktor pływania) zaaranżowaliśmy zadania angażujące aktywność ruchową (m.in. pływanie, pływanie kajakami, rowerami wodnymi, rowerami terenowymi, siatkówka, rugby, dart, ćwiczenia na zachowanie równowagi, orienteering, elementy survivalu, konkurencje drużynowe, elementy samoobrony), poznawczą (m.in. topografia, geografia, historia, logika, przyroda, kultura, elementy matematyki i fizyki, ratownictwo), interpersonalną i emocjonalną (m.in. praktyczne zadania przygotowane przez trenera rozwoju osobistego na umiejętności komunikacyjne, podnoszenie własnej wartości i samooceny), manualne (m.in. majsterkowanie, ćwiczenia zręcznościowe)

 

Skutki zbyt długiego spędzania czasu przed komputerem.

Komputer i Internet dostarczają dzieciom radości i rozrywki, ale źle używane, stają się przyczyną zaburzeń i problemów. Dzieci spędzające zbyt wiele godzin przed komputerem mogą skarżyć się na pieczenie i łzawienie oczu, bóle karku i kręgosłupa, wady postawy, a nawet zaburzenia snu). Komputer sprzyja nieprawidłowym nawykom żywieniowym, a brak ruchu przyczynia się do nadwagi. Uzależnienie od komputera to uzależnienie psychiczne, które pociąga za sobą szereg negatywnych konsekwencji w sferze emocjonalnej i społecznej. Dziecko może mieć kłopoty z koncentracją uwagi, z logicznym myśleniem, z oceną, co jest dobre, a co złe. Może unikać kontaktów z rówieśnikami, zawężać zainteresowania tylko do tego, co związane z komputerem, nie umieć spędzać wolnego czasu w sposób konstruktywny, np. na świeżym powietrzu. Degradacji ulegają też relacje w rodzinie. W skrajnych przypadkach dziecko nie tylko rezygnuje z przyjaciół, ale zamyka się w swoim pokoju i wirtualnym świecie, do którego nikt nie ma dostępu. Na bazie uzależnienia od komputera rozwijają się inne problemy, np. depresja, niski poziom kompetencji społecznych.

źródło: Osipczuk M., Chocholska P., Uzależnienie od komputera i Internetu u dzieci i młodzieży,

 

Cena  1190 PLN  zawiera:

– wszystkie koszty programowe
– materiały i sprzęt niezbędny do realizacji programu
– 7 noclegów
– wyżywienie 4 x dziennie
– transport ze Szczecina (autokar)
– opiekę kadry pedagogicznej, instruktorskiej, animatorskiej
– opiekę ratownika
– opiekę medyczną,
– dodatkowe ubezpieczenie NNW
– opłatę klimatyczną
– prowiant na drogę powrotną dla uczestników spoza województwa zachodniopomorskiego
– CD ze zdjęciami z turnusu
– pamiątkowe gadżety

 

Cena nie zawiera:

– kosztów transportu  z innych miejscowości niż Szczecin: PKP lub/i  bus/autokar – opłaty za transport podajemy w rozkładzie jazdy (patrz tabela)
– prowiantu w drodze na obóz
– obowiązkowej kaucji zwrotnej 30 zł/osoba. Kaucja obejmuje ewentualne szkody wyrządzone przez uczestników. Uwaga, pieniądze na kaucję zwrotną opiekunowie zbierają pierwszego dnia pobytu, a oddają w ostatnim dniu po wykwaterowaniu.

DOJAZD WŁASNY
W przypadku dojazdu własnego do Cieszyna  bardzo prosimy o przywożenie uczestników na godz. 11:00 pierwszego dnia obozu i odbieranie ok. godz. 09:00 rano w dniu wyjazdu.

TRANSPORT

MIEJSCOWOŚĆ KOSZT DOJAZDU
Bydgoszcz 165
Dojazd własny 0
Gorzów Wielkopolski 120 PLN
Gdańsk 160 PLN
Katowice 170 PLN
Koszalin 100 PLN
Kraków 200 PLN
Leszno 140 PLN
Łódź 170 PLN
Poznań 120 PLN
Szczecin 0
Toruń 170 PLN
Warszawa 180 PLN
Wrocław 150 PLN

 

Transport z wymienionych miejscowości organizowany  jest przy min. 6 osobach, PKP lub/i autokarem. Informacje dotyczące  miejsca zbiórki, godziny wyjazdu oraz inne konieczne związane z wyjazdem otrzymają Państwo najpóźniej na tydzień dni przed rozpoczęciem obozu. Uwaga! BT AKME zastrzega sobie prawo do podwyższenia cen dojazdu ze względu na możliwość zmian w rozkładzie jazdy PKP            i ewentualnej konieczności korzystania z pociągów Intercity.